Zeeman

Werken bij Zeeman: bedrijfsoverzicht en reviews

Zeeman
Zeeman
3,7
171 reviews
Beoordelingen van Zeeman
3,7
Gemiddelde beoordeling van 171 reviews op Indeed
3,6Werk-privébalans
3,6Loon en arbeidsvoorwaarden
3,1Doorgroeimogelijkheden
3,3Management
3,4Bedrijfscultuur
Hoofdkantoor
De Schans 15 2405 XX Alphen aan den Rijn
Medewerkers
5001 tot 10.000 (USD)
Omzet
Onbekend
Branche
Retail
Tevredenheid over loon
75%
van de medewerkers is tevreden over hun loon
Gebaseerd op 276 reviews

Reviews over Zeeman

Populaire functiesVendeur (H/F)Verkoper (m/v)Caissier (H/F)Winkelmedewerker (m/v)Stagiaire (H/F)Employé Libre Service (H/F)Kassamedewerker (m/v)Responsable de Magasin (H/F)Vendeur en Prêt-à-porter (H/F)Dependiente/aVerkäufer (m/w/d)Verkoopmedewerk(st)er (m/v)Filiaalmanager (m/v)Assistent Bedrijfsleider (m/v)Assistent Filiaalmanager (m/v)Weekendhulp (m/v)IT Beheerder (m/v)Stagiair (m/v)Supermarktmedewerker (m/v)Manager (m/v)Cajero/aFlex Medewerker (m/v)Kaufmann Im Einzelhandel (m/w/d)Réassortisseur (H/F)Assistant Responsable d'affaires (H/F)Bedrijfsleider (m/v)Cajero/a Reponedor/aGérant (H/F)Medewerker (m/v)Secrétaire (H/F)Stagiaire Commercial (H/F)Student (m/v)Vendeur Conseil (H/F)ZeemanChef de Rayon (H/F)Gestionnaire de Stock (H/F)Magazijnmedewerker (m/v)Responsable Adjoint (H/F)Vendeur Textile (H/F)Vulploegmedewerker (m/v)Allround Medewerker (m/v)Assistant de Gestion (H/F)Assistent (m/v)CheffinConseiller de Vente (H/F)Dependiente/a comercioDirecteur (H/F)EmployéFloormanager (m/v)Kassierer (m/w/d)Magazijnier (m/v)Management Assistent (m/v)Operator (m/v)Rayonniste (H/F)WinkelassistentZeeman Textiel1année de cap venteAdjoint de Magasin (H/F)Agent Viticole (H/F)Agent de Vente Et de Service à la Clientèle (H/F)Angestellter (m/w/d)AnonimoAprwntisAsistente de sucursalAssistant (H/F)Assistant Manager (H/F)Assistent Manager (m/v)Assistenz der Geschäftsleitung (m/w/d)Ausbildung Verkäufer (m/w/d)Aushilfe Im Einzelhandel (m/w/d)Ayudante general de tiendaBalconistaChargé de Clientèle (H/F)Chargé de Web Marketing (H/F)Chauffeur (m/v)Chef d'équipe (H/F)Commis à L'accueil (H/F)Conseiller Clientèle (H/F)Customer Service RepresentativeDetailhandelEmployé de Vente (H/F)EmployéeFiliaalbeheerdsterFiliaalleidsterFiliaalleidster van twee filialenFlexmedewerksterFlexwerkerHelpende (m/v)Horecamedewerker (m/v)Human Resources Medewerker (m/v)IT Medewerker (m/v)Jefa de sucursal JsKassa mederwerkerKassiersterLlaveraMagasinier Vendeur (H/F)Manager (H/F)Manager de Filiale (H/F)MedewerksterNi lo sebNiet van toepassing No recomendable Order PickerParttime Verkoopmedewerker (m/v)Praktikum Im Einzelhandel (m/w/d)Productiemedewerker (m/v)RESPONSABLE EN POSTEReachtruckchauffeur (m/v)Regalauffüller/inReponedor/aRespinsable de lagasinResponsable Responsable de Magasin Adjoint (H/F)Responsable de tiendaSales AssociateSellerStage Administratief Medewerker (m/v)Stellvertretende FilialleiterinThuiswerken (m/v)Vakantiekracht (m/v)VendeusebVenseuseVerk.medewerksterVerkoopsterVulploegmedewerksterWebdesigner (m/v)Weekendmedewerker (m/v)Zeeman, Kassawerkzaamheden, adviesanonymefuncionário do centro de distribuiçãovendeuzeverkooperverkoopmedewerkstewinkelwinkel-medewerkster, te Woerden
Alle locatiesAalstAarlenAmayAndenneAnderlechtAntwerpenAubelBaarle-HertogBastogneBeauraingBorgwormBoussuBrasschaatBredeneBrusselCharleroiChâteletCourcellesCouvinDiestDisonDoornikEdingenEigenbrakelErquelinnesEssenFléronFlorennesGenkGentGerpinnesHasselt BelgiëHeist-op-den-BergHerentalsHerstalHobokenHoeiHouthalenIeperKalmthoutKampenhoutKruibekeLessinesLeuvenLiedekerkeLuik (stad)MaaseikMaldegemMarche-en-FamenneMechelenMelleMessancyMiddelkerkeMoeskroenMolMorlanwelz-MariemontNamen (stad)NeufchâteauNielOostendeQuiévrainRoeselareRonseSchaarbeekSchelleSint-NiklaasSpaStabroekThuinTubekeVerviersVilvoordeWanzeWaverWetterenWijnegemWillebroekZelzateVancouver, BCAlsdorfBerlinBottropDortmundDresdenDuisburgDürenEssenGarmisch-PartenkirchenHalternHeilbronnHeinsbergMönchengladbachOberhausenSolingenAlicante, Alicante provinciaBarcelona, Barcelona provinciaCatarroja, Valencia provinciaFigueres, Girona provinciaGranollers, Barcelona provinciaHellín, Albacete provinciaIgualada, Barcelona provinciaMadrid, Madrid provinciaReus, Tarragona provinciaSanta Coloma de Gramenet, Barcelona provinciaTarancón, Cuenca provinciaTarragona, Tarragona provinciaTorrevieja, Alicante provinciaValencia, Valencia provinciaValladolid, Valladolid provinciaValls, Tarragona provinciaXàtiva, Valencia provinciaZaragoza, Zaragoza provinciaAgde (34)Agen (47)Aix-en-Provence (13)Albert (80)Alès (30)Ancenis (44)Angers (49)Anzin (59)Apt (84)Argenteuil (95)Armentières (59)Audincourt (25)Aumale (76)Avignon (84)Bagnols-sur-Cèze (30)Bas-en-Basset (43)Beaucaire (30)Beauvais (60)Besançon (25)Béthune (62)Béziers (34)Bobigny (93)Bollène (84)Boulogne-sur-Mer (62)Bourbourg (59)Bourg-en-Bresse (01)Breuil-le-Vert (60)Brive-la-Gaillarde (19)Bruay-la-Buissière (62)Cabriès (13)Calais (62)Carcassonne (11)Carpentras (84)Carvin (62)Castelnaudary (11)Caudry (59)Cavaillon (84)Champigny-sur-Marne (94)Charleville-Mézières (08)Châteaurenard (13)Chauny (02)Chelles (77)Clermont-Ferrand (63)Colmar (68)Colomiers (31)Compiègne (60)Contrexéville (88)Coudekerque-Branche (59)Courcelles-lès-Lens (62)Dammarie-les-Lys (77)Dechy (59)Décines-Charpieu (69)Denain (59)Douai (59)Doullens (80)Épinay-sur-Seine (93)Étampes (91)Évreux (27)Fécamp (76)Firminy (42)Flers (61)Flixecourt (80)Forbach (57)Franconville (95)Friville-Escarbotin (80)Frouard (54)Garges-lès-Gonesse (95)Gennevilliers (92)Goussainville (95)Gruchet-le-Valasse (76)Guînes (62)Hayange (57)Hénin-Beaumont (62)Hérouville-Saint-Clair (14)Hirson (02)Homécourt (54)La Chapelle-Saint-Luc (10)Lens (62)Les Angles (30)Les Pavillons-sous-Bois (93)Liévin (62)Lille (59)Lillers (62)Lisieux (14)Livron-sur-Drôme (26)Longwy (54)Lunel (34)Lunéville (54)Lyon (69)Manosque (04)Marconne (62)Marseille (13)Maubeuge (59)Maurepas (78)Metz (57)Meyzieu (69)Millau (12)Miramas (13)Mirecourt (88)Montauban (82)Montélimar (26)Montereau-Fault-Yonne (77)Montpellier (34)Morschwiller-le-Bas (68)Narbonne (11)Nice (06)Nîmes (30)Nœux-lès-Auxi (62)Nœux-les-Mines (62)Oyonnax (01)Paris (75)Péronne (80)Perpignan (66)Pleurtuit (35)Port-de-Bouc (13)Proville (59)Rillieux-la-Pape (69)Roubaix (59)Rouen (76)Saint-Chamond (42)Saint-Clément (89)Saint-Denis-les-Ponts (28)Saint-Dizier (52)Saint-Étienne (42)Saint-Gilles (30)Saint-Gratien (95)Saint-Jean-de-Soudain (38)Saint-Mard (77)Saint-Omer (62)Saint-Paul-lès-Romans (26)Saint-Pol-sur-Mer (59)Saint-Priest (69)Saint-Quentin (02)Sébazac-Concourès (12)Sedan (08)Sisteron (04)Soissons (02)Tignieu-Jameyzieu (38)Toulouse-le-Château (39)Tourcoing (59)Trets (13)Troyes (10)Valence (26)Vaulx-en-Velin (69)Vendin-lès-Béthune (62)Venelles (13)Vienne (38)Villefranche-sur-Saône (69)Villetaneuse (93)Vinzelles (71)Vire (14)Vitrolles (13)Vitry-le-François (51)Voiron (38)Esch-sur-AlzettePétangeSandweilerAlmeloAlmereAlphen aan den RijnAmersfoortAmstelveenAmsterdamApeldoornAppingedamArnhemAssenBarendrechtBedumBeekBergen op ZoomBerkel en RodenrijsBestBredaBroek op LangedijkBurgumBussumCapelle aan den IJsselCastricumCoevordenDelftDen BoschDen HaagDen HelderDeventerDoesburgDoetinchemDrachtenDriebergen-RijsenburgDuivenEdeEindhovenEmmeloordEmmenEnkhuizenFranekerGennepGoesGoirleGorinchemGorredijkGoudaGroesbeekGroningenHaaksbergenHaarlemHarlingenHeerhugowaardHeerlenHeeschHelmondHendrik-Ido-AmbachtHengelo OVHoornHorstHuizenKampenKatwijk aan ZeeKrimpen aan den IJsselLelystadLeusdenLisseLochemMaarssenMaassluisMaastrichtMiddelburgNaaldwijkNijmegenNuenenOldenzaalOosterhoutPapendrechtPijnackerRaalteRaamsdonksveerRijswijkRoosendaalRotterdamSchiedamSittardSliedrechtSluisSneekSpijkenisseTegelenTielTilburgUtrechtVeendamVeenendaalVeldhovenVenloVlissingenVoorthuizenVughtWaalwijkWierdenWijchenWinschotenWoerdenZaandamZeistZevenbergenZoetermeerZutphenZwijndrechtZwolle

Algemene reviews over Zeeman

3,0
Gérant (H/F) | Brussel | 7 feb. 2014
on ne voit pas le temps passé
C'était un travail à temps plein . J'ai travaillé d'abord comme vendeuse et très vite assistante et au bout de quelque mois gérante . Je m'occupais de se qui était administratif , formation de nouvelles recrus au poste de vendeuses , assistantes et futurs gérantes . Mais je travaillais aussi dans le magasin comme tout le monde . Le problème que je pense avoir eu c' est je ne déléguais pas assez le travail et en faisait toujours trop . De temps en temps je trouvais aussi qu'on m'en demandait de plus en plus , mais je m'en sortais toujours . L'aspect le plus agréable était quand on recevait la marchandise c'était de la découvrir car je m'occupais aussi de ça et ensuite de placer cette nouvelle marchandise . Le plus désagréable c'était quand j'avais une malade qui ne me prévenait pas d'attendre devant le volet toute seule et chercher une solution . Mais heureusement j'ai toujours eu beaucoup de patience . Siddique Runa .
Pluspuntencontact avec client
Minpuntentrop de poids sur l'épaule de la gérante
3,0
Filiaalleidster van twee filialen | Bredene | 30 apr. 2016
Leuke en toffe werksfeer
Ik heb mijn job altijd met hart en ziel uitgevoerd. Ik ben gestart als deeltijds verkoopster in het jaar 2001 en heb de kans gekregen om mij op te werken tot filiaalleidster. Ik ben van 2010 tot en met 2015 filiaalleidster geweest van twee filialen. Toen was voor mij de top van de uitdaging bereikt. Ik had daar alles bereikt en kon niet meer verder doorgroeien. Dus vond ik het tijd voor een nieuwe uitdaging en daarom heb ik gekozen voor de opleiding van medisch secretaresse. Toch blijft het contact met de mensen behouden maar heb ik meer administratieve taken. Ik heb heel veel mensen opgeleid waaronder enkelen van hen nu ook filiaalleidster zijn. Het waren allemaal super collega's. Het leuke aan de job was dat het heel afwisselend was .geen enkel dag was hetzelfde en ik denk dat dat in de medische sector ook zo is.
PluspuntenGratis koffie, thee en water.
MinpuntenGeen mogelijkheid om te sporten op het werk
5,0
Verkoper (m/v) | Genk | 3 sep. 2015
Gezellige werkomgeving
- De start van de werkdag: Altijd een kwartiertje op voorhand aankomen en de kassa opmaken, even overlopen wat er 'vandaag' gedaan moet worden + taakverdeling. De winkel openen + even rondgaan met de borstel. De klanten verhelpen en je taken afwerken. - Geleerd: Wat echte samenwerking betekend. Mijn creativiteit naar boven brengen. Meer mensenkennis gecreeerd. Kunnen zien wat de klant verwacht. - Collega's: Fijne collega's, we vormden een sterk team en deden alles om de klant tevreden te stellen. - Moeilijkste: Om bij drukke dagen toch de opgedragen taken uit te kunnen voeren. - Leukste: Kassa vond ik het fijnste (je hebt ook een overzicht over welke artikelen het best verkopen bij de klant, en welke het minst, zo kan je werken om de minst verkochte artikelen toch aantrekkelijker te laten lijken voor de klant) + veel afwisseling in het werk
PluspuntenPersoneelskorting + Maaltijdcheques
MinpuntenMoeilijk parking te vinden dicht bij werk
4,0
Verkoper (m/v) | Sint-Niklaas | 22 jan. 2016
een gezellige omgeving met leuke colega's
Een hele gezellige omgang met mijn colegaatjes. ik leerde alles op een goede manier aan te vullen . de vracht uitzoeken en opschrijven via nummers. de winkel op orde houden en presentatief te maken voor de klanten . de inventaris in orde brengen . En aan de kassa staan en klanten te woord staan De gerante was heel vriendelijk tot dat ze te horen kreeg dat mijn contract bijna gedaan was en toen behandelde ze mij echt rot. alsof ik gewoon niet bestond die laatste week . Echt iets moeilijks heb ik niet ondervonden , je moet alles aanleren dus ja.Ik deed alles wel graag en ik had natuurlijk ook hele toffe colega's . Zij waren heel behulpzaam en hielpen waar ze konden .
PluspuntenEr werd rekening gehouden met dagen die je nodig had om buiten het werk nog iets te kunnen regelen
MinpuntenAlleen de laatste week dat ik gewoon niet meer bestond voor de gerante
5,0
Verkoper (m/v) | Hasselt België | 15 jan. 2014
goede werksfeer een toffe collega's
- een typichse dag op het werk : * goede werksfeer , alles optijd gedaan hebben , klanten tevreden naar huis laten gaan , hun een goede indruk geven -wat je geleert hebt : * ik heb altijd verkoopster gestudeert . was altijd leuk en nu nog ! - directie * directie geeft mij de opdracht en ik voer het uit . altijd beleeft blijven tegen de directie maar ook tegen de klanten . - jouw collega's . * ik heb niet echt bepaalt hoe mijn collaga's moeten zijn , als er maar een goede werksfeer is - het moeilijkste van de baan : * je leert altijd bij ik heb niet echt iets moeilijks voor mijn baan - het leukste van de baan * klanten gelukkig maken en het beste voor hun voorstellen , de klanten laten stralen . hun een goed gevoel geven .
Pluspuntensamen met de collega's iets leuks gaan doen
Minpuntenalcohol op het werk .
3,0
Supermarktmedewerker (m/v) | Zelzate | 29 mrt. 2015
goeie en slechten kanten
het beste was aan de job is dat ik alleen kon werken, het probleem was de collegas waren meer bezig met sigaretten roken als werken, de bazin was iemand die de nieuwe zoals ik beetje achteruit stak en de andere vooruit, als je naar de toilet moest mocht je niet gaan buiten als je pauze had want je mocht je kassa niet onbemand achterlaten en ze wou niet dat je voor 2 minuten van kassa wisselde, ook was ze heel gestresseerd en kwam ze heel nerveus over als winkelverantwoordelijke
Pluspuntenlange pauzes ( vooral bij drukke dagen was dit goed )
Minpuntenje mocht niet naar het toilet buiten je pauzes
3,0
Vendeur (H/F) | Flawinne | 24 jun. 2015
avis personnel
L'aspect le plus difficile est de gérer son organisation tout en ayant le temps de s'occuper des clients. La gérante n'avait pas le temps de me former à tout en temps et en heure. L'aspect agréable étaient les collègues qui communiquaient beaucoup et donnaient des conseils pour aider à mieux travailler en stressant moins, ainsi que le réassort qui m'a beaucoup plu. Le management était apparemment un peu compliqué ils avaient difficile de se mettre d'accord et des conflits ont eu lieu au sein de la hiérarchie supérieure. Je n'ai rien à reprocher personnellement à cette entreprise.
4,0
Vendeur (H/F) | Messancy | 16 dec. 2013
environnement de travaille agréable
on ou le magasin, on balaye le magasin, la responsable nous disait se que devait faire quand on faisait une penderie on devait faire le bac après. exemple: on faisait la pendre homme on faisait le bac homme après ( si on avait pas fini on achevait le lendemain ). A partir de 16h on mettais la misse a plat on rangeait le magasin pour qu il soit ranger pour le lendemain et qu on puisse commencer a travailler sans souci le lendemain on fermait le magasin et on comptais les caisses.
Pluspuntencheque repas
Minpuntenengage qu avec plan activa
3,0
Vendeur (H/F) | Courcelles | 18 feb. 2014
environnement de travail agréable
Mon expérience en tant que vendeuse es en tant que assistant manager m'a permis de développer des qualités humaines et relationnelles telles que la facilité d'adaptation et l'écoute de la clientèle qualités indispensables dans notre métier. Rigoureuse, déterminée et aimant travailler en équipe, mon sens du contact et mes qualités relationnelles sont un atout majeur pour ce poste. Mes capacités de travail et d'adaptation me permettront de progresser dans mes fonctions et dans mes responsabilités.
5,0
Vendeur (H/F) | Luik (stad) | 2 okt. 2014
Environnement de travail agréable
Je pense que c'est très intéressant et très important Zeeman toujours à la pointe! Parce que;meilleure qualité,meilleurs prix,déjà plus 40 ans que la philosophie de Zeeman est la même: des vêtements et du Linge de bonne qualité ne doivent pas forcément être cher, bien sûr assortiment actuel et bonne qualité, complété par un assortiment surprenant, souvent renouvelé.
PluspuntenJ'appris beaucoup de choses sur l'entreprise, J'ai integre à la equpe .
MinpuntenTout le jours la même Chose
1,0
Verkäufer (m/w/d) | Nordrhein-Westfalen | 20 jul. 2018
Profit auf dem Rücken der Mitarbeiter
Wo soll ich anfangen? Wer nicht so gern zuhause ist und durch die ganze Region geschickt werden will der ist hier genau richtig. Die Bezahlung ist nah am Existenzminimum und das was verlangt wird ist unverschämt. Arbeitszeit beginnt mit Ladenöffnung und endet mit der Schließung - das man vorher alles Vorbereiten muss und nachher Kasse machen muss ist egal und wird auch auf Nachfrage ignoriert. 1,5 Tage frei in der Woche ?? Hat man selten denn bei dem Gehalt bekommt man keine Leute und so müssen es die "dummen" ausbaden die sich dieses ausbeuterische Unternehmen aus alternativlosigkeit noch antun. Man wird hin und her geschickt um den Notstand an Personal zu kompensieren - was eine Arbeitszeiterhöhung nach sich zieht - interessiert die Regio Manager in ihren Firmenfahrzeugen ja auch nicht weil sie nur das Problem haben die Läden am laufen zu halten. Der Vorteil ist natürlich wenn man das alles für das Geld auf sich nimmt dann hat man n relativ sicheren Job denn welcher Idiot tut sich das noch an? Personal wird mit Azubis von Bildungsträgern aufgefüllt um den Anschein zu erwecken. Lernen können die hier nix. Kommt der Deutschlandverantwortliche werden die Leute auch mal doppelt verschoben um den Anschein zu erwecken das die eigens vom Unternehmen erhobenen Richtlinien (min 2 Verkäuferinnen pro Filiale) erfüllt wird und alles nur damit die Regio Manager ihrem Bonus erhalten weil sie ihre Gehaltsgrenzen nicht überschritten haben. Alles in allem ist Zeeman d
PluspuntenKollegen sind nett
MinpuntenGehalt;Work-life-balance;Klima zur Regio Managerin;ständiges arbeiten in anderen Filialen
1,0
Kassierer (m/w/d) | Haltern | 24 mei 2022
24/7 Wird mann rumgescheucht
Ich war knapp 2 jahre bei zeeman und kann sangen das ich noch nie so schlecht behandelt wurde. 1.es gab meistens nur 2 leute für den ganzen laden, was an sich nicht schlimm wäre. doch ich war gezwungen nicht nur die kasse zu machen sondern auch parallel dazu den ganzen laden zu schmeißen, sprich ware auspacken ganz hinten im laden, putzen und mich um alles kümmern was grad so anstande dann jedesmal zu kasse sprinten wenn kunden bezahlen wolten. 2. 9 stunden schicht doch mann sollte immer 30 minuten früher erscheinen um die zeit im pausenraum beim nichts tun zu verschwenden, natürlich unbezahlt. Nach der arbeit kann es schonmal vorkommen das ich nach dem abrechnen noch mal 10 minuten länger da bleiben musste obwohl ich theoretisch schon gehen dürfte. 3. Die pausenzeiten waren miserabel 4 stunden schuften und nur 30 minuten pause,und glaubt nicht ich durfet mir aussuchen wann ich meine pause mach, ich durft die pausenzeit weder ändern noch aufteilen. Was besonders unfair war ist das die raucher alle 2 stunden eine 10 minuten raucherpause bekommen/gemacht haben während die nichtraucher dafür das sie ihren körper nicht mit zigaretten vergewohltätigen mit nichts beloht wurden außer dem geruch der zigaretten der in der pausenraum gezogen ist. deswegen ich dan nach 1-2 monaten einfach zigaretten gekauft und habe angefangen zu rachen damit ich auch eine raucherpause bekomme. 4. Es wird super gerne über einen gelässtert egal ob die betroffene person in höhrweite war oder nicht,
2,0
Flexwerker | Eindhoven | 17 jan. 2017
Onprofessioneel bedrijf zeeman
begonnen bij de zeeman. In het begin werd er veel beloofd. Een opleiding en steeds ingefluisterd krijgen dat je derde man kan worden en dus hogerop. Allemaal niet waargemaakt en er word je een stuk vlees voorgehouden aan een touwtje waar je achter aan moet rennen. De winkel opzich was leuk om in te werken, wat betreft de klanten en werkzaamheden was voor mij goed te doen. De werksfeer was ronduit k*t. Collega's die elkaar het licht in de ogen niet gunnen, enorm veel kwaadspreken over elkaar. Maar wel eisen dat iemand je werkdienst overneemt, omdat de rest te laks is om iets te doen. Heb dit de gehele periode dat ik bij zeeman werkte meegemaakt en allemaal gepikt en geslikt omdat ik dacht dat het beter zou worden als ik er langere tijd zou werken. Dit bleek niet het geval, kreeg een conflict met mijn filiaalmanager en de zogenaamde zorg voor het team en collega's (waarvan hun beweerden dat dit hun insteek was) lieten ze allemaal varen. Vind het een slechte zaak dat als je het ergens niet mee eens bent of op een nette manier aangeeft waar je tegen aanloopt, dat je dan gelijk bang moet zijn om je baan te verliezen. Werd voor rotte vis uitgemaakt toen ik dreigde de ziektewet in te vallen. Lieten mij alle sh*t oplossen en deden zelf helemaal niets. Was zowel kassamedewerker als flex en heb dus meerdere filialen van de zeeman gezien en t is overal t zelfde liedje. prive en werk kunnen ze ook absoluut niet gescheiden houden. Vandaar dat ik per direct mijn ontslag aanvroeg na alles.
PluspuntenDiverse leuke klanten te woord staan en helpen
MinpuntenAlles behalve de klant.
1,0
Assistenz der Geschäftsleitung (m/w/d) | Nordrhein-Westfalen | 25 nov. 2019
Von außen Hui von innen Pfui
Puuh wo fange ich an.... Alle Missstände dieser Firma bekomme ich hier gar nicht zusammen. Dir wird anfangs und immer wieder mitgeteilt und klar gemacht das du jeder Zeit Ersetzbar bist. Assistenten werden nicht in geringsten Fällen bezahlt und als Filial Leitung bekommst du auch nicht viel mehr als den Mindestlohn. Überbetriebliche Azubis oder Praktikanten sind gern gesehen ( klar kosten ja auch nichts ) und werden gerne mal überregional in andere Filialen geschickt. Das verhalten der Kollegen untereinander ist relativ gut, man schätzt sich gegenseitig und sind sehr Freundlich ( Wenn dich schon kein vorgesetzter schätzt ). Regional Manager sind selbst immer unter druck so lassen sie nicht selten ihre Laune an die Mitarbeiter aus. Die Aufgaben gleichen teilweise einen Kindergarten. Kunden bespaßen, Gedichte schreiben oder bastel und schmink ecken aufstellen um die eh schon genervte Kundschaft noch mehr zu nerven. Dazu kommt das annehmen und kontrollieren der Ware, Kassieren, Ware verräumen und die Zahlen im Büro bearbeiteten. ALLES für den Mindestlohn und den tollen weihnachtspaket bestehend aus popcorn, tee, zwieback und eine Kleinigkeit wie ne powerbank. Vielen dank auch! Wer bei Zeeman Arbeitet bleibt auf kurz oder lang auf der Strecke. Klar du wirst Assistent aber nicht ausbezahlt. Kann jeden von Zeeman nur abraten, wer auch nur ein wenig Selbstwertgefühl besitzt sollte dort nicht anfangen.
PluspuntenNette Kollegen
MinpuntenKeine Mitarbeiter Wertschätzung, Mindestlohn, unbezahlte Positionen mit Verantwortung, kein weihnachtsgeld stattdessen gibt's Popcorn, man fährt oft in andere Filialen teilweise sogar Regionen, schlechtes Klima durch vorgesetzte und und und
2,0
Responsable de Magasin (H/F) | Paris (75) | 24 jan. 2019
Aucun sérieux...
Responsable de magasin chez Zeeman comprend plusieurs métiers : - agent de sécurité - encadrant - réparateur - livreur - technicien de surface Mais en aucuns cas il correspond à un poste de véritable manager...c'est aussi si simple que cela ! Les services paies ne sont pas réactifs (en mettant des heures supp aux vendeurs ils ne sont payés que 2 mois après), les services informatiques ne sont pas compétents si problème il y à, les livraisons sont approximatives (une fois le jeudi une fois le vendredi...et des fois la nuit des fois le jour..difficile de s'organiser dans ces conditions) En tant que responsable, Zeeman nous en demande énormément sans aucune reconnaissance en nous donnant zéro moyens ! Comment voulez vous que cela engendre de la motivation et mène vers la réussite ? Inventaire au crayon / papier, commandes à passer soit même sur un back office très peu pratique et très vieillot.... Peu de mise en valeur des aspects financiers et des indicateurs de performance, pour un responsable c'est quand même dommage de ne pas pouvoir regarder ses chiffres et les analyser de manière pousser...comment savoir si notre travail porte ses fruits ? En résumant : Zeeman est une entreprise qui demande beaucoup en ne donnant rien. Pas de perspectives d'évolutions, pas de moyens donnés pour performer. Salaire très bas pour la fonction et les complexités du travail. Si encore nous avions de la reconnaissance cela comblerait le manque financier mais même pas..
PluspuntenRelativement tout. Sauf les clients et les équipes qui sont agréables.
MinpuntenSalaire, pas de reconnaissance, responsable " couteau suisse " qui doit se plier à tout
3,0
Responsable de Magasin (H/F) | Marseille (13) | 2 feb. 2022
Ambiance familiale mais entreprise très en retard sur son temps
Zeeman a été mon premier emploi et j'y suis toujours actuellement. D'abord vendeuse, puis responsable, cette entreprise m'a beaucoup appris mais également beaucoup déçue. Contrairement à de nombreuses enseignes de vente, ils ne sont pas rigides, à cheval sur les chiffres et la vente forcée. La clientèle est souvent attachée aux magasins et aux équipes. L'ambiance peut être sympathique si l'équipe est soudée. Mais le manque d'organisation et de moyens se fait vite ressentir. C'est une entreprise qui ne voit pas sur le long terme, qui veut amoindrir ses coûts et ne préfère pas investir sur du matériel qui facilite le travail des employés. Tout marche à l'ancienne et prend un temps fou ! En tant que responsable de magasin, on nous demande d'être polyvalent, de gérer l'équipe, la clientèle, l'administratif etc. Ca peut être motivant au début, mais quand on ne nous donne pas les moyens, l'énergie personnelle ne suffit plus. Malgré toute l'affection que j'ai pour cette boîte qui m'a fait naître et grandir professionnellement, je me retrouve aujourd'hui à espérer mieux pour évoluer.
PluspuntenAmbiance sympathique (selon l'équipe), Direction pas trop rigide, Possibilité d'innover et d'adapter (selon les moyens), Polyvalence des tâches
MinpuntenSalaires encore bas et avantages sociaux casi inexistant, Manque de moyens dans le matériel, Pas de sécurité contrôlée par des vigiles, Peu de suivi et d'encouragement de la direction (formations, séminaires etc), Difficultés à gérer les plannings car souvent en sous effectif, Pas de statut cadre
1,0
Weekendhulp (m/v) | Nederland | 18 dec. 2022
Niet werken bij de Zeeman
Ik heb daar in totaal 8 maanden gewerkt en het was hel. Tijdens de sollicitatie had ik aangegeven op welke dagen ik kon werken, want ik ging ook voltijd naar school. Ik werd vaak door de weeks ‘s avonds laat geappt of gebeld met de vraag of ik de volgende dag kon komen. Als ik dan aangaf dat ik school had, dan werd de leidinggevende boos. Werd ook vaak op dagen gezet zonder dat het eerst tegen me werd gezegd. Halverwege het jaar hadden een paar collega’s ontslag genomen en was ik de enige die nog in her weekend werkte. Ik werd dood gegooid met werk in de winkel. Leidinggevende en oudere collega’s namen veelste lange pauzes. Leidinggevende zat altijd te roddelen aan de telefoon. Ze verwachten dat je alles moet laten liggen en dat je naar de zeeman moet rennen. Geen fijne bijbaan je wordt meteen heel de dag ingeplant. Altijd te vroeg komen en altijd tot laat blijven, want je moet de kassa tellen. Dit krijg je niet uitbetaalt. Arrogante collega’s. In de vakantie werd ik 4/5 dagen heel de dag gezet, terwijl ik al aangaf dat ik maar een max aantal dagen kan werken sinds ik school heb en ook nog een sociale leven heb. Als je aangeeft dat je niet kan wordt er meteen gemeen tegen je gedaan. Hele oncomfortabele werksfeer, alsof je op glas loopt. Er is veel personeels te kort, waardoor je zomaar naar een ander filiaal wordt gestuurd zonder dat ze dat met je bespreken. In het kort: doe het niet. Je staat heel de dag met maar 3 mensen in de winkel. Soms wordt je uit je pauze gehaald w
PluspuntenPersooneelskorting
MinpuntenAlles
2,0
Cajero/a | Valencia, Valencia provincia | 29 jul. 2022
Tensiones y estrés
A partir del 3er mes los días son muy monótonos, repetitivos. Te salvan las interacciones con les clientes y les compañeres. Aprendí mucho sobre gestionar un almacén y stock, porque Zeeman poco se preocupa de que las tiendas tengan un almacén decente, grande, acondicionado y cómodo para trabajar y almacenar los artículos. Además hasta que yo me fui el recuento anual de stock se hacía completamente a mano... prehistórico y esclavista. La dirección y la gerencia se lleva en Holanda. Hay una Regional Manager de tu comunidad autónoma y RRHH España, pero en mi caso favorecieron una situación de moving y era imposible hablar con alguien superior a ellas. Hablan de reciclar, de reutilizar, pero la ropa es de mala calidad, producen muchos artículos que son chorradas y emplean mucho plástico para los embalajes y producción. Además muchas veces llegan productos que no se van a vender nunca o completamente desubicados (bermudas de felpa, decoraciones de fiestas holandesas, entre otros). Les clientes son, por lo general, gente maleducada que destroza la tienda y te hablan como si les sirvieras, pero esto pasa en casi todas las tiendas de ropa. Si alguien se pone enfermo o se va de vacaciones no cubren ese puesto y el equipo se tiene que reventar a doblar y otras jugarretas.
PluspuntenPocas horas, salario según convenio, cheques regalo y descuentos para Zeeman
MinpuntenDescanso de 20', estrés, desconexión con jefes y superiores, monotonía, poca flexibilidad horaria, no cubren vacaciones o bajas de compañeres
1,0
Verkoper (m/v) | Nederland | 14 feb. 2022
Arrogante collega's die denken dat ze altijd gelijk hebben!
Makkelijke baan, maar er is weinig personeel. Ze verwachten daarom dat je alles opzij zet om te komen werken als er niet genoeg mensen zijn. Ze roddelen veel over elkaar. Elke dag maar weer roddelen en maar roddelen over elke collega die er is, je wordt er gewoon moe van. Heel arrogant tegen personeel en de klanten zelf. Toen ik net begon met werken deden ze super gemeen tegen een van de collega's die daar in het weekend werkte. Uiteindelijk is deze persoon weggegaan. Iedereen die wordt aangenomen gaat na een paar weken weg. De mensen die solliciteren komen ook niet opdagen door al de verhalen die ze horen. Zelfs de werknemers bij een winkel tegenover de Zeeman geven aan dat de personeel arrogant is. Ik heb bij de Zeeman best wel lang gewerkt en kon het mentaal niet meer aan door de leidinggevende. Als er aan me wordt gevraagd of ik een extra dag kan werken en ik dan netjes aangeef dat ik niet kan, wordt er heel gemeen tegen me gedaan. Je wordt ook meteen aangevallen als je zegt dat je niet extra kan werken. Bij Zeeman lijkt het erop alsof heel je leven om de winkel zelf draait! Oudere personeel laten je ook alles alleen doen, ik stond een keer helemaal alleen in de winkel terwijl ze samen een pauze gingen houden wat langer duurde dan het mocht. Als je hoofdpijn wilt dan is Zeeman de ultieme plek.
Pluspunten20% korting
MinpuntenLange werkdagen waar je mentaal en fysiek kapot van wordt. Je krijgt slecht betaalt.
1,0
Filiaalmanager (m/v) | Maastricht | 17 feb. 2022
Totaal geen aanrader
Ik heb letterlijk 2 dagen volgehouden bij Zeeman als filiaalmanager. De uren waren belachelijk en totaal niet over nagedacht, donderdag tot 20h werken en dan de volgende dag om 8u40 paraat staan omdat je 20min voor werktijd moet daar zijn. Dit geldt ook voor sluitingstijd, minstens 15min overwerken, deze uren zijn dan ook onbetaald. Het werk van een storemanager houdt in dat je de hele dag gaat uitpakken. Kassa mag je niet draaien want je moet “overview” houden in de winkel. Ik weet niet hoe je in de zijkant van een winkel een “ overview” kunt behouden. Ik heb tot heden nog steeds geen contract getekend aangezien er problemen waren met het systeem, ik zat dus zonder contract op de werkvloer te werken. Maar toen t was om de sleutels terug te brengen, dan word je lastig gevallen omdat het om de “veiligheidsredenen” zijn. Belachelijk gedoe allemaal. Alsook waren de collega’s bij me erg jong en vooral heel erg asociaal. Totaal niet verzorgd en gewoon echt niet netjes. Er werd ook veel geroddeld. Na 2 dagen had ik het dus ook hier meteen wel gezien en ontzettend blij dat ik deze keuze gemaakt heb. Ik raad dit bedrijf echt bij niemand aan.
PluspuntenNiks
MinpuntenZowat alles

Vragen en antwoorden over Zeeman

Wat is je favoriete onderdeel aan werken bij Zeeman?
Gevraagd op 11 mrt. 2020
Het werk is elke dag anders. Als een team presteren en niet als individu. We doen het SAMEN
Beantwoord op 29 sep. 2021
Mensen helpen
Beantwoord op 16 jul. 2021
Hoeveel jaar moet je zijn om daar te komen werken?
Gevraagd op 9 jan. 2019
15 jaar dan mag je meehelpen in de winkel. 16 jaar mag je kassa draaien. 18 jaar mag je verantwoordelijkheid hebben zoals openen sluiten
Beantwoord op 4 jun. 2022
Mag je in belgie 15 jaar zijn als je wilt werken bij de zeeman
Beantwoord op 15 aug. 2020
Hoe vaak krijg je opslag bij Zeeman?
Gevraagd op 9 nov. 2022
1xper jaar
Beantwoord op 21 mrt. 2023
Niet
Beantwoord op 3 feb. 2023
Comment est-ce que Zeeman a réagi à la pandémie de Covid-19 ?
Gevraagd op 26 okt. 2022
Bien je pense
Beantwoord op 9 feb. 2023
Prit les dispositions necessaire face à cette pandemie
Beantwoord op 26 okt. 2022
Hoe zijn de werktijden georganiseerd bij Zeeman?
Gevraagd op 20 feb. 2022
Goed, ze proberen altijd rekening te houden met je privé situatie
Beantwoord op 2 mei 2022
Je werkt van 8u45 tot 18u15, correcte pauzes en op variabele dagen
Beantwoord op 25 apr. 2022