Goed bedrijf - OVERTREDING v.d. WET door onbekwame Winkelverantwoordelijke/Head
Nike is een goed bedrijf en heeft een goede bedrijfscultuur.
Helaas de vestiging in Schelle schiet zwaar te kort!!
De winkel op de Boomsesteenweg wordt geleid door een vrouw die commercieel voor Nike wel goede resultaten haalt maar totaal onbekwaam is om met personeel om te gaan. Ze is al jaren in behandeling en dat deze behandeling nodig is, merk je aan haar gedrag en hoe ze met personeel omgaat.
Zo wordt personeel agressief behandeld, uitgeschreeuwd, genegeerd, gepest, uitgesloten of buitengewerkt. Ook worden overuren bij tijdelijke werknemers deels achtergehouden en wordt er gepest bij de opstelling van de uurroosters. De uurrooster zelf hangt te klein afgedrukt, bijna onleesbaar en steeds 1 week te weinig op voorhand. Ze gaat telkens zo sluw te werk dat je nooit iets kan aantonen en zo komt ze er steeds keer op keer, gedurende al enkele jaren mee weg.
De verantwoordelijke probeert iedereen in haar macht te houden, de meesten zijn er bang van, sommigen haten haar. Als je iets durft te zeggen beland je in de onderste lade en gaan de bovengenoemde feiten van start (agressie, negeren, pesten, uitsluiten, buitenwerken etc...)
Vriendjes van de verantwoordelijke maken carrière en worden alles toegestaan. Bij verlofplanning krijgen ze voorrang, ze moeten minder actief werken tijdens de uren en krijgen mooie taken. In ruil moeten ze spioneren en gaan overdragen. Zij beschermen haar en zullen nooit eerlijk spreken over de voorvallen.
De verantwoordelijke zelf
Ik heb 5 jaar gewerkt voor Nike, helaas heb ik Nike echt leren kennen als ik last kreeg van overprikkelingen wegens mijn autisme.
De problemen hadden eenvoudig en gratis verholpen kunnen worden, alleen wisten ze niet wat hun taken waren ofwel zijn het een bende schijnheilige leugenaars.
Ik heb ondertussen een klacht ingediend, nadat de VDAB versteld stond. Mijn verhaal was niet eens belangrijk, gewoon het feit dat er eenvoudige oplossingen waren voor mijn probleem en deze niet werden toegepast, terwijl ze een eigen gezondheidscentrum ter beschikking hebben deed de VDAB versteld staan.
Het is vooral afwachten of Nike bereid is te onderhandelen, al kreeg ik de waarschuwing dat Nike er om gekend staat juist niet bereid te zijn om te onderhandelen.
Inspectie liet me ook al weten dat Nike gekend
staat om discriminerend te zijn tegenover een arbeidshandicap.
Ondertussen ziet het er naar uit dat ik een ziekenhuisopname ga krijgen wegens depressie, het gevolg van de vele overprikkelingen.
Dankzij hen was ik ook 10 dagen te laat om te gaan studeren, ik het echt het gevoel dat ze het zalig vinden.
PluspuntenLeuke vrienden gemaakt
MinpuntenDiscriminatie, zwart/wit denken, proces kan sneller, leidinggevende missen de juiste competenties.
An innovative, smooth and enjoyable highly inspirated brand
Nike is a brand that cares enormously about their image, and gives this torch of inspiration to their employees.
It is not this highly formal company that you expect it to be. No, on the contrary. Nike cares that you feel comfortable and enjoyable working.
Due to the above, people feel comfortable and accepted, and you can feel this spirit through whole Nike. It is enjoyable working with all colleagues who are motivated to give the best for the 'Swoosh'.
I got enormous support by management and therefore a lot of chances. The company and management coached me in developing skills you need for handling business life. Working in a comfortable high pace environment, independency, problem solving and many, many more.
For someone who is looking for an inspirited brand, working with a smile on their mouth every day, Nike is your thing!
PluspuntenInspirated brand, good management, chances, salary, bonus
Nike is een gigantisch bedrijf en dat merk je zowel aan de personeel leden als aan de werkgevers en coachen.
Als je als persoon rap op je plaats zit door anderen hun mening of roddels is dit bedrijf niet echt iets voor jou. Het werk zelf is vlot en redelijk leuk als je tegen routine kan maar qua personeel heb je enorme verschillende types zitten en ook hier zoals zovele bedrijven proberen mensen elkaar ten gronde te brengen in de hoop hogerop te geraken. wat in mijn ogen niet op zo een manier hoeft gedaan te worden. Met vriendelijkheid en doorzettingsvermogen kan je even goed hogerop geraken vind ik persoonlijk. Meerdere coachen op nike zijn onpersoonlijk en werken met vriendjespolitiek wat ik wel spijtig vind aan zo een groot bedrijf die zoveel succes heeft. Qua HR mogen ze nog veel leren vind ik.
PluspuntenWarmte pauze's, Nachtwerk word goed vergoed, en voordelen in de shop
Ik heb een dik half jaar gewerkt als orderpicker bij Nike terwijl ik op zoek was naar ander werk. Ik moet zeggen dat de collega's op mijn afdelingen echt heel aangenaam waren. Er werd veel gelachen maar toch hard gewerkt. Helaas was de menselijkheid bij de teamleads en het management vaak onbestaand. Mensen worden eenzijdig en zonder verweer in een hokje geplaatst en de laan uitgestuurd. Durf als werknemer in het magazijn vooral geen blessures op te lopen. Niet op het werk of in je vrije tijd want je wordt hier keihard op afgerekend. Het nieuwe normaal voor een bedrijf wat specialisteert in sportuitrusting?
Dit bedrijf moet dringend investeren in een menselijker beleid, bekwame teamleads en een leukere werksfeer voor al de orderpickers en magazijniers. Ik vraag mij af of het er op de bureau's even schromelijk aan toegaat. Kort samengevat: ik ben blij dat ik er niet meer werk.
Geen gezellige werksfeer. Het woord sfeer wordt op een verkeerde manier toegepast.
Ben jarenlang manager geweest en heb als test hier een paar maanden gewerkt als orderpicker om nu een reportage te maken in een blad en ben daarmee bezig wat bijna klaar is om gepubliceerd te worden. Onlangs werd ik gecontacteerd door RTV wat nog lopende is Kan enkel zeggen dat jullie op management niveau nog veel dienen te leren. Zeer veer zelfs. Het topmanagement heb ik natuurlijk niet kunnen meemaken. Enkel 1 en 2de graad en dat is om te huilen. Mochten mijn meestergasten destijds zo hebben gewerkt had onmiddellijk hun c4 klaar gelegen. Mensen van kader ken ik van tennis en dat is ook niet het niveau denk ik maar dat heb ik niet ervaren. De rest is klunswerk.
Maar men kan het eerstdaags wel nalezen of zien.
Elke week komen er 10 interim medewerkers bij, je krijgt maandcontract of soms 3 maandcontracten, je bent de zoveelste, het is een enorm bedrijf waar veel mensen kunnen werken, je kan elke dag verse maaltijden kopen, ze geven je elke dag een update van de gedane prestaties en wat er nog verwacht word. Het is een leuke starters job, maar voor mij geen blijvers job, mits er teveel mensen werken.
PluspuntenRestaurant een democratische prijzen, je krijgt een heuptasje om je spullen in te steken, fitness mogelijkheden, je kan in de nikeshop voordelig kopen, na 3 maanden krijg je een shopkaart voor eenmalig gebruik, Vriendelijke coaches die je graag helpen, Ergonomie is daar belangrijk
MinpuntenDe pauzes uren veranderen elke week, weinig plaats op de grote parking, werken veel mensen
In 2011 ben ik begonnen te werken bij nike , en dit wel als magazijnier , bestellingen klaarzetten voor verschillende DC's , stock bijhouden en stocktellingen doen enzo..., echt de max . Toen mijnopdracht erop zat wou ik echt op nike blijven , het is toen mij gelukt , heb toen 3 tijdelijke contracten gekregen van 6 maanden , ik heb mijn job moeten onderbreken voor 5 weken ( nike regels ) omdat ze me toen geen vast konden aanbieden . Aan gezien ik nog een onderneming heb als DJ kon ik niet gaan stempelen Ik heb op nike veel verschillende jobs aangeleerd en alle met een positieve waardering.Nu in juni heb ik terug opleiding gaan volgen om terug bij nike te kunnen starten.
PluspuntenBedrijf met veel toekomst
MinpuntenHeel moeilijk om te vast binnen te geraken.
L’approvisionnement des rayons : pour pouvoir vendre un maximum de produits, ces derniers doivent être présents en permanence dans les rayons. Surveillance du stocks et s’assurer que tous les produits sont disponibles. Dans le cas contraire, en chercher en réserve de nouveaux.
L’étiquetage des produits : le prix de chaque produit doit être signalé. s’assurer qu’il existe un prix référence pour chaque produit disponible dans le magasin.
La mise en valeur de la marchandise
Le conseil :parfaitement connaître ses produits. Si un client hésite entre plusieurs modèles, pouvoir lui conseiller celui qui est le plus adapté à ses besoins et lui fournir toute information complémentaire qui peut lui être utile.
L’encaissement :
Bij nike is er een slechte werksfeer, 13€/u betaald, nacht kriijgt 30% premie en shiften enkel de eerste of laatste paar uren naargelang vroege/late.
Veel geroddel en veel mensen die lummelen ipv te doen waarvoor ze betaald worden : werken dus. Zwaar werk. Ook oudere werknemers die zwaar werk moeten doen terwijl jonge snaken prijsstickertjes mogen kleven. Coaches schijnheilig. Weinig respect voor het werkvolk. Schoendozen die geleverd worden uit korea... Enz waar mensen voor een hongerloon hun dure schoenen maken en verpakken
PluspuntenIk vind er geen
MinpuntenTeveel om op te noemen : pauze in/uitklokken, geen respect onderling, roddel, vriendjespolitiek, lummelen ipv werken
Security Officer- Nike Global Security, Absolutely Toxic Work Environment
Nike Global Security has the distinction of being the most dysfunctional and toxic department I have ever worked at. The department has a long term deeply embedded obsession over the most unimportant minutiae while real security issues are ignored or not even recognized.
Management which refers to itself as “The Leadership” is made up almost entirely of individuals with little professional background or distinction who were some of the lowest performers as officers. There are a few bright exceptions but not enough to change the dynamic. If you show concern for your staff, report supervisors for abuse, or do anything to give “The Leadership” any reason to question your absolute loyalty your career potential is done forever at Nike.
There is no seniority system which means you can never obtain a better schedule of your choosing even if you have been there 20 years. Brand new employees are often given prime shifts with weekends off while long term employees with excellent work records get mid-week days off on graveyard. Your shift will change about once a year unless you are on “The Leadership” good guy list then you might get to keep your shift for a decade or more.
The annual Nike Coaching for Excellence review process is supposed to be a fair process, tailored to help each employee become successful and reward hard work based on specific criteria. Your annual raise and bonus is dependent upon this individualized process. On several occasions multiple supervisors in
50/50, and here’s why based on pay, culture, and benefits.
Overall rating, 5 stars for the company, 1 star for my store. As is the case with many places, the company is a great company but the store falls short of trickling company values and attributes down, so the potential experience falls short.
To be fair, Nike does pay it’s associates more than most retailers. And on top of that they offer full benefits and basically uncapped pto accrual. After 200 hours, you have to use some but you still accrue more pto while you’re out on pto. Not too bad. You also get Christmas, Thanksgiving, and June 19th as paid holidays off. All other holidays you either get an extra day off during the week the holiday falls in and a paid day or you can work on the holiday and get the paid holiday (8hours) + time and a half for the hours actually worked. More than generous.
My gripe is that they don’t compensate managers fairly based on experience, responsibilities, or tenure. The communication is sub par between management, there’s more talk about work and less actual work to lessen the workload. The sky is always falling and no one seems to consider in the moment of panic that this is retail, the job is never “done” and that’s just part of the job description. Instead of leading with positivity and fostering excitement about teamwork and what can be accomplished and then accomplishing it, it’s sighing and overreacting to the tasks that haven’t been completed. The team feels all of that. The at
I begin my day by greeting my team when I arrive to the store and make the cups of tea if anyone would like one. I then assess the delivery that has arrived in store and take a radio so I can communicate with my team.
I speak to the manager or head coach to find out the days targets and how we have been performing throughout the week.
I also speak to my stock room lead and find out what the targets of the day are, eg New product or a product recall which has been announced.
I complete a stock replenishment every morning before I begin the delivery.
I organise and prioritise the delivery so whether the delivery is new products or products which are replenishment I can process the items we need the most.
I make sure my area is always tidy when processing in adherence to health and safety as well as preventing items being missed or damaged.
I communicate any issues with the delivery, eg damaged stock to my team leader in the stock room any my manager.
If any new products arrive I make sure the items are processed quickly, a size run is complete and I speak to our stores product placement lead so they know a new products need to be put out on the shop floor.
I quickly reply to any requests from staff regarding clothing or footwear.
I search for each item quickly and either send the item up using our lift or I take the item to them.
if a item is not available I will always offer an alternative where possible.
the hardest part of the job is not having enough time in the
PluspuntenWell establised company, Supportive management&team, Excellent employee discount, Health concious.
MinpuntenLong hours aroung the easter and christmas period.
A typical day involved generating daily lesson plans for the children, working with a team of four other co teachers in a classroom setting with a predictable schedule. The morning consisted of dropping the children off to the classroom where three tables were setup to enhance cognitive, fine motor, and mathematical thinking skills, the classroom was also available for quieter activities like reading or drawing and a climber for gross motor exploration. Followed by morning snack and recess. After recess the children would come in for whole group circle time where academic curriculum was discussed, songs were song and group readings and discussions occurred. Then small group activities were available for exploration and learning goals. Children were then given the opportunity to explore the campus on a walk, do a art activity or work in small reading and writing group which was designated by learning needs. Then lunch and nap would occur, during nap the teaching met to generate daily power point notes about the day, team meetings, lesson plan development, time schedules and classroom needs were attended to. After wake up quite activities and sensory activities were offered followed by afternoon snack, recess and pick ups.
Working in a team of four taught me to be collaborative and flexible in my teaching. I learned how to generate lessons based on what we saw the children interests were as well as how to create lessons using all of our observations and assessments. I also
Pluspuntengreat benefits, nice enviorment/campus, ammenities for employees
Lots of opportunity to learn and a fun campus for getting out of the office, but definitely a start up environment
The Nike campus has a super appealing campus and physical work environment that the company has spent a lot of money investing in and is constantly under construction, which is also a negative, but they are forward thinking for their employees. Nike has several cafeterias and lots of options for meeting rooms and really allow you to explore around the campus when you need some time from your desk or you need to impress a client.
Nike also goes pretty far for training and entertaining its employees with large, social and collaborative workshops, or pop-up shops on the main campus, or food carts and "farmers markets" from local businesses from Portland that you normally don't have access to in Beaverton. More importantly, the workshops are very impressive and you have a lot of opportunity to grow your network, career, and knowledge, which was probably my favorite aspect of working at Nike.
Unfortunately, Nike is very much a startup culture for its size and age so it tends to latch on to an idea and go all in on this idea. This means that a lot of money and people are thrown at this idea and everything else is cut and thrown away. Nike has a pretty bad reputation around town and locals for how they treat employees, especially contractors and temporary employees, and it can be very, very difficult to get a full time position at Nike. Once you get a full time position, you end up taking a pretty serious pay cut anyways. Second, Nike teams are very siloed and management is, o
PluspuntenExcellent physical environment, cool pop-up shops and farmers markets from Portland, lots of opportunity to grow yourself
Minpuntencutthroat, extremely difficult to get hired on full time, startup culture could have you out without any notice
El equipo y su trabajo juntos es el principal motor, sea cual sea la circunstancia
El día a día con el equipo humano que me tocó en la oficina de Madrid, (comerciales, marketing , directores...) basándose en la colaboración, compromiso y la actitud positiva, han sido un ejemplo de que cada miembro de la oficina es muy importante para ayudar a que la empresa esté donde está hoy y se llegue a los objetivos.
En cuanto a dirección, en lo que pude vivir con mi Sales Manager directo en estos últimos, la confianza y el trabajo en equipo han sido los principios clave para nuestro éxito en el plan estratégico de Southern Europe para la Categoría.
Si se trata de Recursos Humanos, considero que se debería considerar invertir en las bandas medias en formación de idiomas, nuevas tendencias tecnologías y de mercado, Digital, etc.
Estoy muy agradecido por lo que aprendí, porque pese a la gran planificación, hay cosas fuera que surgen en el camino y muchos cambios internos, con lo que la previsión, la creatividad y el ingenio autodidacta se ejercitan al 200%.
La negociación y comunicación,( en fondo y forma ) es otra habilidad mejorada para haber podido conseguir recursos y ejecutar.
Aprendí a salir de la zona de confort y a reconocer y atacar mis áreas de mejora a medida que experimentaba situaciones.
La parte más difícil tal vez ha sido gestionar que en ocasiones las herramientas de la compañía, por la constante innovación y ciclos de cambios, no estaban siempre al 100% en el momento de ejecutar, y trabajando bajo presión y con tiempos limitados, se gener
PluspuntenCoche de empresa, Plan de pensiones, Flexibilidad horaria
When I interviewed for this role, I shared that I would accept a position at Nike if I was allowed the opportunity to also serve as a true consultant who will have a voice in design decisions, and not just as a developer who will only be treated like an order taker. I made this request because, as a senior instructional designer and developer with over 15 years of experience, I need to be able to exercise some level of independence based on my extensive background in the field. The hiring manager agreed and raised no concerns with my request. I was quickly offered the position shortly afterward.
However, once I was brought on board, not only did I not get a proper introduction to the rest of my team, but I was immediately thrown into a mountain of work without any reasonable planning time provided or realistic deadlines. When I inquired why I was given only days to complete what would typically take several weeks, I was not given a sufficient answer, even after repeatedly asking for clarification. This problem has persisted with several projects throughout my time here and has contributed to work-life balance issues (even working remotely).
Due to management continuously micromanaging most project decisions, they end up sabotaging our team's ability to be creative, independent, and meet client deadlines. I can honestly say that I have never experienced anything like this before in my career. To make matters worse, management has also admitted that they lack the technical
Pluspunten- Great brand and purpose, competitive compensation, Nike store discounts
Utilize customer service skills, basic sales techniques, and product knowledge to connect customers with the right product and drive sales. I learnt how to build the bond between the consumers and the brand by providing superior service and adapting brand stories to the retail setting.i also learnt to maintain knowledge of various store departments and be available to operate cash register for regular transactions, perform shipping and receiving duties, stock the floor, perform cleaning duties, and build visual displays when necessary.
Management on my floor is pretty good, at least better than the rest of the floors but there could be improvements such as following up on goals set between the employee and manager during one on one meetings.
Nike's organisational culture supports business resilience and capability. Organisational culture is the combination of traditions, habits, values, and behavioural expectations among employees. Nike’s workers are given a set of instructions, rules and expectations on how to do their jobs, with consideration for their relations with customers and other employees. This approach ensures that the company maintains its corporate culture, which partly contributes to the success of the business. As one of the giants in the global athletic shoe, apparel and equipment market, Nike Inc. continues its policies and strategies to promote an organisational culture that reinforces business resilience and competence.
Sometimes the hardest part
PluspuntenFree uniform, paid holidays, one hour lunches, 7 weeks holiday, 40% discount in store and 44% online
Minpunten4 Days 8 hour shifts excluding one hour and 1 day 6 hour shift with 30 min lunch.
I will preface this by saying I am part of the healthiest team I've ever been on. I enjoy working with everyone there, and the secret is everyone gives their all. Not everyone has this experience at Nike, unfortunately. Like any company, it's the managers who make it! I'm proud to say I've had really good ones.
A typical day at work for me involves talking to all sorts of different people, a ton of meetings, and delegating work to over-worked people. I make plans and roll them out to my team. I enjoy leading them -- we're a low-key bunch, which is necessary for the work we're doing.
Many of us are in different time zones and nations, which is both fun and hard on the sleep schedule. Personally, I think it is rad to talk to people in India at 7am, Nederlands at 10am, and then China at 8pm. (Not all in one day for me; it is a super rare occurrence.). As a global organization, we all need to compensate for time-zones, and I know other people have much heavier schedules than me. It ultimately depends on your responsibilities.
People are very polite and I think that my greater department places a big emphasis on conduct, which I've come to appreciate, because it teaches and supports better ways of being. When leadership expects more of you and exhibits the same behaviors, it's very admirable.
I feel like the CEO has a good vision and has the people's best interest in mind, although there was a lot of shuffling around when he came to be CEO. This sort of thing hap
Pluspuntensocially progressive, lgbtq+ friendly, lots of learning, fast-paced, amazing benefits
Minpuntenlack of advancement, long hours for some, too many changes and too little communication
Ambiente de Trabajo increible con horario flexible
Para mi Nike ha sido una gran experiencia ya que es una empresa que se preocupa primero por la establidad del empleado tanto labodral como familiar para que el empleado este feliz, asi que hay
-horario flexible,
-tiempo para hacer ejercicio un porcentaje pagado por Nike, hay regaderas dentro de la empresa para los que salen a correr o llegan en bici.
-cafeteria y con el alimento en un porcentaje pagado por Nike
-actividades de equipo fuera de la oficina y algunos fuera de la ciudad.
-Trabajo de voluntariado para ayudar a otros
-Viajes al extranjero relacionados con tu actividad de trabajo
-Diversidad.
- dentro de la oficina hay mesa de pinpon, footbolito pantallas de Tv etc para desetresarte.
Lo que mas me gusto de mi trabajo en Nike es que Nike siempre confia en el empleado y esta enfocado a resultados asi que podia yo hacer mi trabajo a mi tiempo con mi manera de organizacion y esto ayuda mucho a sentirte libre y no estresado ni presionado.
La Cultura laboral es increible, el horario flexible permite llegar a la hora que puedes o salirte antes si lo necesitas y en caso de necesitar hacer home office tambien esta permitido asi que ayuda mucho a poder seguir trabajando aunque estes enfermo o por alguna necesidad de quedarte en casa, asi como incluir el ejercicio en el transucros del dia.
Todo esto hace que todos los empleados sean super felices de trabajar ahi, de traer la camiseta puesta y esten motivados para continuar con sus labores respectivas.
L
PluspuntenSeguro Medico y dental, Fondo de ahorro, fondo del retiro, Horario flex, home office, Bono anual, varios dias de vacaciones, cafeteria y Gym un porcentaje pagado por Nike, clases de Ingles en horario de trabajo, ir en jeans y tenis a trabajar
Minpuntenninguna
Vragen en antwoorden over Nike
Hoe is het vakantiebeleid bij NIKE? Hoeveel vakantiedagen krijg je per jaar?
Gevraagd op 30 apr. 2020
Meeer dan genoeg
Beantwoord op 6 jan. 2023
20 dagen jaarlijks vakantie die je zelf ook nog kan opbouwen door over te werken in ‘t weekend (bv: na 1 dag zaterdagextended 8u gewerkt te hebben krijg je 1,5 dag verlof op je teller)
Beantwoord op 2 jan. 2023
Kun je werken op afstand bij NIKE?
Gevraagd op 11 nov. 2022
Ja natuurlijk
Beantwoord op 6 jan. 2023
Neen
Beantwoord op 2 jan. 2023
Wat vind je het meest stressvolle aan je werk bij het bedrijf?
Gevraagd op 16 jun. 2020
Een VOP-PREMIE die voor jullie praktisch gratis is was blijkbaar toch te veel gevraagd 😂
Beantwoord op 29 mrt. 2022
Geen werk garantie geeft veel stress, er zijn mensen die krijgen hun eerste tijdelijke contract na 2 jaar als interim.
In dit Corona tijden interim zijn gelijk naar huis gestuurd omdat niet voldoende werk was in november.
Na 3 maanden is er weer werk maar wie weet, Corona cijfers gaan weer omhoog.
Beantwoord op 4 mrt. 2021
Welke arbeidsvoorwaarden biedt NIKE aan?
Gevraagd op 7 apr. 2021
Je kan medisch van shift veranderen of aangepast werk krijgen.
Beantwoord op 6 jan. 2023
Werken jullie tijdens de kerstperiode tussen 23 december - 2 januari?
Beantwoord op 26 nov. 2022
Wat is je favoriete onderdeel aan werken bij NIKE?
Gevraagd op 7 jun. 2020
Die zijn er niet
Beantwoord op 5 apr. 2021
Mijn collega's, het management en het personeel was mijn motivatie.
Ik hielp graag de collega's en mensen hun situatie op te lossen op het werk.