Assistant aux Ventes (H/F) | Brussel | 27 jul 2015
journée typique et avis
le début d'une journée commence soit le matin ou l 'après-midi selon l'horaire.
si on commence au matin , on doit faire un tour du matin c'est à dire verifier que le magasin est en ordre si pas regarder ce qui est le plus important a remettre, ramasser d'abord c'est le primordiale et s'assurer que lorsque le client arrive que ca vue soit claire , ensuite il s'occuper des caisse c'est a dire cleaner rendre propres pour le client.(les compter quand c'est son tour) .
après quand le reste du personnelle arrive se décharger de certaine taches afin d’améliorer le cleanage du magasin.
ensuite il faudra vider le picking c'est à dire vider les arrivage du camion avent 11h00.
pour les personnes qui font les caisses ,s'assurer de ne jamais faire attendre le client et si il y en a pas clainer les zone devant les caisses. pour les personnes qui font les cabines soient toujours en ordre pour le client et s'assurer de bien vérifier les articles essayer afin de limiter les vols et de trier et de cintrer les vêtements essayer . pour les personnes qui vide les cabines , elles doivent s'assurer que les tringles soient bien trier et puis les replacer dans le magasin à la bonne place .
pour toutes les personnes qui son tenue d’entretenir les différentes zones du magasin elles doivent s'assurer qu'il n'y aie pas de vêtement au sol ,après il suffit de cleaner les zones affin de bien trier et replacer tous les vêtement a la bonne place voila comment ce déroule une journée mais tous le mo
Pluspuntenon peu rester soit même vestimentairement
Mijn eerste job was in H&M, ik ben gestart in 2010. Ik heb veel ervaring opgedaan toen ik voor H&M werkte. Een normale dag in H&M start in de stock. In de stock moeten wij kleren labelen. Als eerst moeten wij het uit de boxen halen en daarna op de bank uit plooien zodat wij het kunnen labelen. Daarna wordt dit opgehaald door de collega's om het op te hangen in de winkel. Dit heb ik ook gedaan, dit doe je pas als je klaar bent in de stock. In de winkel staan is een grote verantwoordelijkheid, want je moet de winkel in orde houden en vakken. Ook moet je in de paskamer staan, daar moet je de paskamers clean houden. En ervoor zorgen dat de klanten een kaart krijgen voor het aantal stukken kleding dat ze meenemen naar het paskotje. Dit heb ik allemaal geleerd in H&M en dat deed ik tot 2015. Mijn collega's waren zeer vriendelijk en werkte heel graag met mij. Als ik nu een dagje gaat shoppen in de H&M vragen ze mij altijd wanneer ik nog eens kom werken of ze zeggen wij hebben je lang niet meer gezien hier, wanneer kom je? De moeilijkste aan dit job is dat je lange uren hebt, soms moet je tot 19:30 werken. De leukste aan dit job is dat je veel mensen tegenkomt in de winkel, je kan de klanten helpen en zorgen dat ze tevreden naar buiten gaan. Waarom ik voor H&M werkte was dat het altijd druk was. Dat vind ik persoonlijk goed omdat je goed door kan werken! H&M was een startende job in het "echte leven" voor mij.
horaires variables.
Début matinée = déchargement camion, déballages, tris des articles en fonction du département (Hommes, Femmes, Enfants) sur tringle , mise en place sur article aux endroits précis d'antivol.
Début Après-midi et fin de journée= check des tringles restant pour son département, vider les tringles dans département, switch entre département, caisse, stock, cabines, possibilité de renfort au stock si département propre,renfort autre département, rangée, attentif au besoin des clients, augmentez panier achat clients, fermeture du magasin, comptage caisse, rangement département.
possibilité de dévelloppment.
Management, à l'écoute et très humains.
Très bonne ambiance de travail.
aspect difficile = horaires variables.
aspect positif = travail agréable a réaliser.
Pluspuntentravail agréable, bonne ambiance, toujours en mouvement, le temps passe vite, nouvelles gammes de vêtements.
Minpuntensalaire pas attractif pour le travail et l'énergie investit, petit chef a l'égo surdimenssionné.
Dans l'entreprise H&M, le travail ne manque jamais, la journée commence par la réception des colis qui sont ensuite traités à l'arrière du magasin pour ensuite les mettre aux rayons. Le travail de caisse est aussi une tâche importante car si on manque de vigilance ou d'ordre on est très vite pris par le temps.
En ce qui concernent les collègues et les managers une bonne entente c'est tout de suite fait avec moi, on est tout de suite devenu solidaire dans notre travail.
Les aspects négatives de ce magasin peut être le manque de respect des clients sur le travail et rangement du magasin.
Les aspects positives sont une équipe soudée, un excellent travail de group, on peut faire preuve de créativité et prendre des initiatives pour chaque taches à effectuer.
En ce qui me concerne je suis très appliqué dans chaque taches demandées, je trouve un équilibre entre ma vie privée et professionnelle.
*on devez offrir un service client direct et indirect surface de vente, aux cabines d'essayage et aux caisses
*on avait droit chaque année une discussion d'évaluation avec notre responsable cela nous aider a avoir une amélioration constante chez H&M
*on travaillais tous en équipe on était minimum deux vendeuses, un responsable, une contrôleuse et la sécurité pour les vols
*l'aspect que je dirais plus difficile de mon poste c'est de se mettre face à des clients très désagréable je devais mettre mon caractère de côté et rester très professionnel
*j'aimais bien faire le boulot d'une visuelle manager je matcher les vêtement de la semaine et faire des réinsors de stock marchandises et les placer en rayon ça me donner l'impression d'avoir chaque jour un nouveau magasin, j'étais responsable aussi des denims (jeans)
Pluspuntenchéque repas d'une valeur de 5euro par jour
Commencement d'une journée typique était chez moi toujours la même cad avoir la conviction d'avoir des clients d’être à l’écoute et de pouvoir répondre a leurs attentes afin de pouvoir fidéliser le client
et d'avoir une bonne rentabilité.
J’étais chargé en tant que responsable: gestion des commandes,
de l'organisation des vendeuses (planning),
du coaching du staff,
du maintient des règles et des valeurs de la boutique,
de la tenue du magasin...
L'aspect le plus difficile était de ne pas être plus écouté en ce qui consternait la pub et certains petit détail dans la boutique.
L'aspect le plus agréable était de ravoir les visites des nouveaux clients et de leurs satisfaction, d'avoir des collaborateurs toujours présent et de confiance.
L'aspect le plus agréable et dont j'étais très fière c'est les inventaires malgré l'absence de système d'alarme sur les articles tout était toujours parfait
Werken bij H&M is zeer afwisselend. Ik heb het altijd super leuk gevonden. Het is snel en hard werken maar de tijd gaat vooruit en je kan plezier maken met de collega's tijdens het werk.
Het nadeel is dat ze je veel beloven maar het niet nakomen. Ze geloven in je, beloven je doorgroeimogelijkheden maar als puntje bij paaltje komt is er wel altijd iets net niet goed genoeg is. Op die manier maken ze misbruik van je, want je wilt alles goed doen om toch maar te mogen doorgroeien, maar ze houden je op het laatst toch altijd weer tegen.
Conclusie: leuk om te werken als je niet veel verwacht of een persoonlijkheid hebt die volledig is volgens de normen van hoofdkantoor/shopmanager.
Leerrijke ervaring maar met oneerlijke contractenpolicy
Sales advisor bij H&M is mijn eerste officiële job en ik heb hieruit veel geleerd. Daar elke dag verschillend was, had je ook de mogelijkheid om verschillende taken uit te voeren. Mijn hoofdtaken waren: kassawerk, winkel opruimen en klanten hebben door middel van stijladvies. Daarnaast kregen we ook de kans om het magazijn te beheren en om visual merchendasing eigen te maken.
Deze verscheidenheid maakte het voor mij ontzettend boeiend en zo kon op korte tijd verschillende vaardigheden eigen ook. Nog een pluspunt was de aangename collegiale sfeer. Je kon altijd op hun hulp en kennis rekenen.
Het grote minpunt aan H&M is hun beleid rond vaste contracten. Na twee jaar had ik nog steeds geen vast contract en wegens een zwangerschap heb ik deze uiteindelijk niet gekregen.
Pluspuntenleerrijk, divers, uitdagend
Minpuntencontractenbeleid
3,0
Responsable de Département (H/F) | Luik (provincie) | 10 jul 2020
Des étoiles pleins les yeux
Il y 7 valeurs chez H&M, l'une d'elle "croire aux gens". Si vous avez un peu d'ambition vous pouvez évoluer dans la société. Car on croit en votre potentiel d'entrepreneur, de leader et on va vous faire voir les étoiles mais rare sont ceux qui les atteignent.
Au début, il y a des formations, des responsabilités qui vous font grandir et vous font croire que vous êtes "indispensable". Ensuite, on vous en demande toujours de plus en plus car vous êtes la personne de référence. Viens le jour où vos responsables changent et vous recommencez à zéro.
Voilà l'aspect le plus difficile, ne pas se décourager et recommencer encore et encore...
Pluspuntencarte personnel de 25% de réduction toute l'année sur la collection
MinpuntenLe manque de reconnaissance et le salaire
5,0
Verkoopmedewerk(st)er (m/v) | Mechelen | 7 jan 2015
Gezellige werkomgeving
Het is een normale dag als elk ander. U komt op het werk, legt uw spullen weg (GSM blijft in uw tas). U gaat naar de werkgever en die zegt waar je moet gaan staan in de winkel.
Ik heb geleerd dat je geduldig en beleefd moet blijven tijdens het werken. Tijdens de solden zijn er bijvoorbeeld heel veel mensen die hun kleren slordig wegleggen en als u dat deel namelijk al hebt schoon gemaakt dan gaat u het niet fijn vinden om dat opnieuw te doen. Maar beleefd en geduldig blijven zijn de twee belangrijkste dingen.
De collega's waren heel vriendelijk en gezellig om mee te werken.
Het moeilijkste van de baan was het rondlopen en heen en weer gaan, maar het leukste was dat je in contact kwam met klanten en dat je ze kon verder helpen als ze uw hulp nodig hadden.
Beyond energetic, charismatic, and strong team oriented team, who always made each day new and full of life.
First of all the whole company is based around team orientation, which lightens the staff body's moral entirely .This helps with making sure the entire store stays above the District Manager, as well as, the Store Directors Goals for every single department. Which is usually somewhere close to 85% per department, and also store sales. After that it would have to be the overall well roundedness in every individuals skill set level within each department, due to the exceptional Hennes & Mauritz handbook, learning, and training process. While the Trainers continuously remind the new team members during the training videos, and store walk throughs that, "It is more than acceptable to ask any type of questions no matter how they may seem to oneself that they may have; are holding, or are hiding, whether it be for pride, ego, or fear of sounding incompetent." The Supervisors, as well as, the Management Team do a very awesome job of reinforcing the concept of letting new team members know to be themselves, and frequently tell new members that letting out your questions from the beginning is a good way to start. Rather than holding them back for when the new team member is faced with an incident with a guest questioning them on the exact same query that originally during the first new member walk throughs. The upper management constantly reminds fairly new team members that if this case were to actually happen, simply having the vulnerability to have asked the question alongside of
PluspuntenThe Management always had incentives whether we met goal or not, donuts, lunches, an extension on holding some garments for us employees us. It was an awesome workplace.
MinpuntenClosing Time everybody leaves when the final department is clean, but that is also a pro because it added to our growth and team bonding.
This is a very honest review of my time working here. I highly recommend anyone that is considering working here to read this and keep it in the back of your mind.
Salary is not the greatest, but manageable. The issue is staff don’t get raises, and working hard or being a loyal employee essentially gets you nothing. People that shoulder responsibilities (even when given the “promotion” of being a lead in their department) aren’t given raises. I have witnessed staff who put their all into their work, and I have witnessed more laidback staff who put in 50%, they’re treated the same, paid the same, those who work harder are just given more pressure and responsibilities. Therefore, staff are better off giving 50% effort, as the pay won’t change either way, and staff won’t have to deal with management giving them extra responsibilities and stress with no incentive.
There is an employee of the month, but the reward is a H&M gift card, which is ridiculous.
The work/balance life is awful, and they take advantage of the softer/more sensitive people. Management will ask you (with pressure) to work last minute. They will ask you (with pressure) to increase your hours. Management change the schedules last minute. Often times I came into work to find out they had changed the schedule the day before, and I was no longer working that day. Or I would be called up by management asking where I was because I was supposedly working that day. Management take a long time to go over leave requ
PluspuntenCan be quite fun, A lot to learn if you want to, Promotion from within the company
MinpuntenSalary don’t give raises to staff that deserve it or are given extra responsibilities, Reward staff with gift cards only, Last minute changes to schedule, Management don’t look at requests for time off, Prevent staff from leaving on time every shift, Pressure by management to work more hours/on days off, Management pit staff against each other and create a stressful and toxic environment, Staff left to suffer if they don’t work in the department bringing in the most money, Management don’t back up their staff when they’re being mistreated by a customer, Ridiculous and impossible expectations given by upper management
Krótko mówiąc, zależy od miejsca pracy.
Płaca to najniższa krajowa, co nowa umowa dostaje się 5% do wypłaty, czyli takie 100 zł. Ale okazuje się, że to norma sieciówek więc nie mam czego się czepiać.
Pracowałem kilka lat, zacząłem od Galerii Krakowskiej.
Mam nadzieje, że do tego czasu coś się tam zmieniło.
Wytrzymałem tam parę miesięcy, po czym dostałem lekką traume. Musiałem parę miesięcy odpocząć od tej pracy.
Wieczny zapierdol, nacisk, zwracanie uwagi za byle co, ekipa wtedy była tragiczna... Nie jestem zbyt wymagającą osobą, ale jeśli dekoratorzy ignorują cię, dlatego że zarabiają 200 złote więcej i "stroją manekiny oraz sklep" to chyba coś było nie tak. W windzie w ciągu dnia nawet na "hej"/"hejka" nie odpowiadali. A dodam, że nie było osoby której bym źle traktował...
Początkowo nawet grafik był ignorowany częściowo, ale to akurat można było wywalczyć.
Pracownicy raczej żadko miały ze sobą problemy, ale często było toksycznie (różne charaktery pojawiały się i nie mogły zbyt polubić). Przykładowo, często na zamknięciu trzeba było zostać dłużej niż napisane w planie, bo piętro niżej osoby się nie wyrobiły. Pół godziny sprzątania stawało się godziną, plus wyjście tyłem galerii. Dodaj dojazd do domu, ja często bywałem dopiero przed 24 w domu.
Po zmianie lokalizacji, sytuacja była lepsza. W sklepie w Kapelance było o dziwo bardzo fajnie - panował taki klimat rodzinny, jak u babci na wsi. Można było się pośmiać, pogadać no i jak człowiek pracować.
Nie było oczywiś
Pluspuntenmoże być przyjemna, BARDZO elastyczny grafik (godziny pracy, jak i ilość godzin pracy w ciągu dnia)
Minpuntenniskie zarobki, często toksyczny klimat, hierarchia nie do pokonania, ciągły zapierdziel
Where do I begin? It was a terrible experience in general. The interview process was quite simple, but off putting due to the unprofessionalism of the department managers, such as inappropriate vocabulary, criticizing one's personal life, setting up an incredibly late start date, pressuring you into quitting your old job, and disapproving of peoples availabilities- pressuring you to take more hours than what you may be capable of handling. If you have a friend that works at the store you plan on applying to, don't bother, they won't consider you as a possible candidate or fire you soon after hiring you. The management was incredibly disorganized with online training and with preparing name tags and the employee card. They were very judgmental and scrutinized everything you did- so much for "we are one team", right? Teammates are meant to help one another and give each other tips on how to perform well, however, they don't tell you whether if you are doing something wrong, and continuously give you praise for the work you do, but then suddenly let you go an hour before your shift begins. If you were to briefly converse with your fellow associates on your first day of training in order to get to know them, your time at H&M will be short-lived, given how they don't want NEW associates to socialize with one another whatsoever when on the floor, but are fine with older employees when it comes to hugging, excessive conversations, and laziness, such as leaving tables messy and ignor
PluspuntenDiscount, that's literally it. Nothing else to it.
MinpuntenThe schedule they give you is useless given how they'll secretly sign you up for random shifts, so you have to call in the morning to find out if you have work that day, toxic work environment, disorganized, terrible and rude management, NOT open minded
1,0
Customer Service Representative | Edinburgh | 31 mei 2019
Hellish
The pros of working at the H&M call centre are that it’s situated in the centre of Edinburgh.
Fortnightly Pay.
The chance to sit in on other teams / departments and managers to experience some of what they do.
There is a big emphasis on moving up within the business- if this is your goal.
25% staff discount.
CONS
Pay is rubbish when compared to other call centre jobs or even supermarket work. Pay is around 8.57 an hour for a first line agent. No location pay, which would help out considering the office is in the city centre.
Pay does not reflect depth of role.
Agents are trained on H&M UK and then you might be placed into another team eg India or US or brands which means you need to take additional training in order to learn processes for H&M for other markets.
Most agents I knew were trained on at least two markets so you need to know your stuff- not reflected in the rate that’s close to minimum wage.
Surely H&M, a Swedish company should be implementing the living wage.
Grace time is the five minutes you have at the start and end of your shift in order to get set up/ logged out.
Five minutes is no where near enough time as the systems are slow and laggy. 5 minutes to read your emails, their internal news posts page, their office social network site (where team news / market updates are posted) 5 minutes is not enough time for this and it’s just cheeky.
You should be paid from the minute you enter the building. Some people come in 30mins b
Właśnie zakończyłem swoją 2-letnią przygodę z H&M i powiem szczerze: nigdy więcej pracy w sieciówce. Jest go ogromnie niewdzięczna praca, która w żaden sposób nie przekłada się na zarobki. Zacznę jednak od plusów pracy w H&M. Studiuję dziennie, dlatego też jedyną opcją było dla mnie 1/2 etatu. W ciągu roku akademickiego się to sprawdzało, natomiast kiedy podczas wakacji chciałem sobie dorobić tzn. zwiększyć etat nie było to możliwe, ponieważ cały czas słyszałem „Nie mamy na razie etatu wolnego”. Takim o to sposobem osoby, które przychodziły jako nowe na umowę zlecenie mogły zarobić fajną kasę podczas wakacji, a ja jako stały pracownik zostawałem ze swoją śmieszną pół etatową wypłatą. Oczywiście jest również kwestia nadgodzin, natomiast owych nie polecam wyrabiać, gdyż to robiłem na nadgodzinach było mi oddawane w dniach wolnych, a jak już jakieś miałem to było to parenaście złotych XD Po raz kolejny sposób jak zniechęcić do pracy stałych pracowników. Kwestie zarobków mamy za sobą - tak jak mówię, były one po prostu śmieszne i nie warte takiej ilości pracy jakiej od ciebie wymagają. A właśnie, kto wymaga? Przejdźmy teraz do słynnych managerów/ kierowników departamentu. Niestety większość z nich ma zbyt duże mniemanie o sobie i wymagają zbyt wiele. Już nie wspomnę o ciągłym wydzwanianiu w wolne dni, czy przyjdę do pracy bo coś tam. Podczas 2 zmian wielokrotnie zdarzało się, że przetrzymywali nas 15 min dłużej (które płatne nie było, a jak bywało dłużej to nie pozwalali się wybi
Pluspuntenwypłata podczas lockdownu, umowa o pracę, elastyczny grafik, zniżka pracownicza
Minpuntenbardzo niskie zarobki, toksyczne środowisko, nieodpowiedni ludzie na stanowisku kierowniczym, stresująca atmosfera pracy, brak szacunku do pracownika, zbyt wygórowane wymagania
I’m currently employed at a H&M kids store, but I often do overtime in the adult H&M store nearby too. I’ve found the H&M kids store team I work with are absolutely incredible, we all get along and it feels like a family. Everyone is helpful and encouraging and genuinely wants everyone else to succeed, whereas the other store I have worked for does not have that same feel to it. I think it potentially might be because my store is a team of about 20 people, whereas the other store is upwards of 100 employees!
A typical day in my store consists of tidying the store (e.g, ensuring all the rails are tidy, the tills are tidy, the fitting rooms are kept empty of hangers and rejected clothes when possible), garment caring (e.g, ensuring all the hangers are correct, the item has been zipped/ buttoned/ folded properly), working the tills (e.g, serving customers, keeping sock bins tidy, completing RFID scanning, organising returned items) and clearing rails of new and old stock (allocation and call off).
My store management team is truly amazing - my store manager is always willing to listen and is always doing her best to give you the time off you ask for, if it isn’t possible she explains why and what your other options are; my department manager is truly top tier and someone I genuinely consider a friend. he goes above and beyond to ensure the whole of his department staff are happy and cared for and always is open to staff swapping shifts etc. Our visual merchandiser is also in
PluspuntenGood environment, 25% discount, free online delivery, good amount of holiday allowance
MinpuntenShift patterns, unpaid breaks, limited overtime if store is fully staffed, early/ late shifts for delivery depending on the store
Ξεκίνησα ως Randstand πριν δύο χρόνια, μια εταιρία που νοικιάζει εργαζόμενους και όπου η σταθερότητα τυπικά δεν υπάρχει. Κάτι που συμφέρει την H&M καθώς μπορούν να σε απολύσουν οποιαδήποτε στιγμή αφού η σύμβαση μέσω Randstand είναι εβδομαδιαία και οι μισθοί χαμηλότεροι των μονίμων (3,2€ την ώρα ως Randstand και 4-6€ ως H&M). Οι πρώτες συμβάσεις στην εταιρία είναι τετραώρου για δύο ή τρείς μήνες και κάθε φορά υπογράφεις προσωρινές. Όταν αυτές ξεπεράσουν τις τρεις ή τέσσερις συμβάσεις, η εταιρία έχει υποχρέωση να σε προσλάβει ως μόνιμο. Ξεκινάς ως σύμβουλος πωλήσεων (sales advisor) και μια τυπική μέρα στη δουλειά έχει παραλαβή εμπορευμάτων, μοίρασμα στον όροφο και ταμείο. Συνήθως όλα γίνονται σχετικά ταυτόχρονα για αυτό και υπάρχουν λάθη όταν ειδικά δεν υφίσταται καλή συνεργασία με τους υπόλοιπους. Το πνεύμα ομαδικότητας δεν θα το βρει κανεις σε όλα τα υποκαταστήματα, αλλά γενικά υπάρχει και σε κάποια είναι μάλιστα πολύ οικογενειακό και υπάρχουν store managers χρυσάφι που μπορείς να τους εμπιστευτείς πραγματικά. Υπάρχουν περιθώρια ανέλιξης αλλά θέλει χρόνια αυτό για να επιτευχθεί εκτός αν έχει κάποιος τόσο ψωμωμένο βιογραφικό ή τέτοιο ταλέντο που δύσκολα ξεφεύγει από κάποιον. Κατά τα άλλα σου παίρνει αρκετό καιρό ως sales για να γίνεις visual (τα περιστατικά που έχω ακούσει είναι συνήθως 4-6 χρόνια) και όταν γίνεις visual ο μισθος είναι καλύτερος αλλά έχει δικαίωμα η εταιρία να σε στείλει σε όποιο παράρτημα θέλει αυτή (αυτό συμβαίνει σε όλες σχεδόν τις θέσεις πέραν του sales
Pluspuntenέκπτωση 25%, bonus Πάσχα, Χριστουγέννων, τυπικοί σε μισθό, ωράρια, ένσημα
Minpuntenσχετικά χαμηλός μισθός σε σχέση με το στρες, δυσκολία στην μονιμότητα, περίεργα ωράρια
Ormai l'azienda assume solo con contratto a chiamata. Non sarebbe nemmeno un problema se fossero onesti con i dipendenti, invece li spingono a credere che ci sia possibilità di assunzione(quasi inesistenti) pur di far lavorare sempre al massimo il job in call.
I dipendenti a tempo indeterminato sono quelli che veramente fanno la pacchia . Fingono settimane di malattie prima delle ferie per poi puntualmente e magicamente guarite all'occorrenza. Mesi di permessi, finti infortuni, qualcuno addirittura ha atteggiamenti scorretti verso i colleghi e i manager rimanendo impunito. Ogni tanto si verificavano anche strani casi di furti, però ecco H&m crede nelle persone quindi si fida. Peccato che Delle persone sbagliate.
Il contratto job in call è praticamente un tappabuchi. Per legge dovrebbero chiamare almeno 24 ore prima del turno di lavoro, se tutto va bene invece alle 18 ricevi la chiamata per il turno del mattino successivo.
Non puoi programmare ferie (che comunque si maturano) o dire troppi no (nonostante non sia pagata indennità di disponibilità) perché poi tendono a non chiamarti o comunque a farti fuori allo scadere dei sei mesi.
Diversamente se ti mostri un profilo valido, disponibile ed efficiente,dopo un anno e mezzo sei comunque fuori. Se hai avuto la sfortuna di un contratto più lungo invece sei destinatario a passare gli ultimi mesi a casa e a lavorare si e no tre giorni al mese proprio perché i giorni disponibili da contratto sono pochi.
Quello che manc
PluspuntenBuoni pasto
MinpuntenNessuna possibilità di assunzione, nonnismo dai dipendenti con contratto a Tempo indeterminato, C'è quasi l'obbligo di risposta alla chiamata
Poor salary and very rude customers but generally good management and colleagues
A typical day working at H&M depends on the shift you are working that particular day. For example, an early shift generally involves processing deliveries of stock. Once the store opens you may be serving at the till, clearing rails on the shop floor or continuing to process the delivery. A closing shift, on the other hand, will probably involve tidying the shop floor, closing and tidying the fitting rooms as well as serving at the till.
It should be said that if you work a closing shift you never know what time you're finishing which makes it very difficult to make plans for the evening. You may be lucky enough to finish on time but you may also find yourself finishing over two hours later than you were supposed to. This is a particular concern when working on weekends or during the school holidays.
The salary paid at H&M to sales level employees is very poor, especially compared with the salaries of other retailers paid to employees at the equivalent level. You are paid minimum wage for your age group unless you are lucky enough to be promoted to a team leader, visual merchandiser or department manager. The only positive thing I can say about the salary is if you have to stay later to tidy you are paid for every second. You also receive enhanced pay on the very rare occasions that you are required to work unsocial hours (typically between 23:00 and 06:00).
Your experience with management ultimately depends on the particular store you are working in. Having worked in tw
Vragen en antwoorden over H&M
Comment est-ce que H&M a réagi à la pandémie de Covid-19 ?
Gevraagd op 5 dec 2022
Teletravail
Beantwoord op 12 jul 2023
Tres responsable
Beantwoord op 28 feb 2023
Wat is je favoriete onderdeel aan werken bij H&M?
Gevraagd op 25 okt 2020
Discussieren met klanten en helpen met hun kledingstijl
Beantwoord op 30 jul 2022
Be a friends with my colleagues
Beantwoord op 8 feb 2022
Hoe is de werkomgeving en de cultuur op het bedrijf?